Activiteiten

Sint intochten Ter Aar, Langeraar en Nieuwkoop

Evenals vorige jaren hebben de comités in kernen Ter Aar, Langeraar en Nieuwkoop zich ook in 2025 weer ingezet voor  de Sint- intochten.  De comités zijn er weer super in geslaagd om er een kinderfeest van te maken. Iedere kern van de gemeente heeft zo zijn eigen tradities bij de intocht van Sint Nicolaas met zijn Pieten en dat is prachtig.  Ook een afgevaardigde vanuit het gemeentebestuur is altijd weer trouw van de partij om de Sint in de diverse kernen welkom te heten.   Met grote inzet van vele vrijwilligers en met de financiële bijdrage vanuit het Ondernemersfonds is dit alles mogelijk gemaakt.

Naast de intochten is er op 6 december in Ter Aar ook al vele jaren de gewoonte om de Sint uit te zwaaien. Met een bijeenkomst op het lindenplein of zoals afgelopen jaar 2025 met een lampionnenoptocht.